FAQ
Frågor och svar
Det här är en sida med svar på några frågor som jag fått sedan jag startade mitt rosteri. Hör gärna av er om svaret på just din fråga inte finns här.
Fråga: Går det att prenumerera på ditt kaffe?
Svar: Ja det går att göra det. Just nu inte direkt via hemsidan, men hör av er till mig vid intresse så löser vi det.
Fråga: Varför är det 230g istället för 250g i dina påsar?
Svar: För att kunna erbjuda en billigare frakt vid försäljning av enstaka påsar så har jag anpassat vikten efter mitt fraktavtal med postnord.
Fråga: Jag vill gärna skicka kaffet som en gåva till annan adress än min egen, är det möjligt?
Svar: Självklart! Lämna adress till personen som ska få paketet i kommentarerna i kassan så ska jag se till att det hamnar rätt.
Fråga: Mitt paket har inte kommit fram, vad gör jag?
Svar: Skulle ditt paket av nån anledning ha kommit bort påvägen så tveka inte att höra av er så löser vi det på bästa vis.
Fråga: Hur lång tid tar det för kaffet att komma fram?
Svar: Inom Sverige tar det vanligtvis 1-3 vardagar från det att kaffet skickas. Jag strävar efter att skicka kaffet så snabbt som möjligt efter mottagen order.
Fråga: Vad händer om jag beställer ett kaffe som inte finns fördigrostat?
Svar: Oftast så rostar jag nytt kaffe av de olika sorterna när jag ser att det bara finns ett fåtal påsar kvar. Skulle det mot förmodan hinna ta helt slut ändå så kommer kaffet skickas så snart nytt kaffe är rostat.